Privacy Policy

Thursday, May 10, 2018

ඇම්ඩාගේ පුනුරුත්ථාපනය

ඔන්න අපේ ඇම්ඩත් විභාග කාරිය එහෙම පාස් කරලා කැම්පස් ගියාලු. ඒ ගියාට මොකද පරණ පුරුදු අත් අරින්නත් බෑනේ, ඉතින් පොර ටික කාලෙකින්ම අම්බානකට ගංජා ගහන්න ඇබ්බැහි උනාලු. ඔහොම ටික දවසක් යද්දි ඇම්ඩගේ යාලුවා ලැම්ඩයි ඇම්ඩයි තමයිලු ඒ පැත්තටම ගංජා බෙදන්නේ. පොලීසියටත් මේ ගැන ආරංචි වෙලා හොයනකොට දවසක් දෙන්නව බෙල්ල මුලින්ම මාට්ටු උනා.පොලිසියෙන් දෙන්නවම උසාවියට ඉදිරිපත් කළා. විනිශ්චයකාර වරයා, දෙන්නා ගැන තොරතුරු විමසලා, අමුතු ආකාරයේ තීන්දුවක් ගත්තා.

‘හොඳයි, තමුන් වගේ අය තමයි අනාගතයේදී මේ රට පාලනය කරන්න බාරගන්නෙත්, ඉතින් මේ රටට මොකක් වෙයිද ගංජා කාරයෝ පාලකයෝ වුනාම.'

'මම තමුන්ට මාසයක් කල් දෙනවා. මේ මාසය ඇතුළත, තමුන් වගේ ගංජා ගහන්න පෙළඹිලා ඉන්න විශ්ව විද්‍යාල සිසුන් විශාල පිරිසක්, එයින් අත්මිදෙන්න පොළඹවලා, තව මාසෙකට පස්සේ එයාලත් එක්කම මේ උසාවියේ පෙනීසිටින්න ඕනේ. ඒ වැඩපිළිවෙලේ සාර්ථකත්වය අනුව මම තීරණය කරනවා තමුන්ට දෙන දඬුවම ලිහිල් කරන්න’.

පොලිසියත් එක්ක සෙල්ලම් බැරි බව දන්න නිසා ලැම්ඩා එදා ඉදන් දිවා රෑ නොබලා මහන්සි වෙලා ගිරිය කඩාගෙන කෑ ගහලා යන්තම් 7දෙනෙක්ව මුදවගත්තා. ඇම්ඩා ඉතින් ලැම්ඩටත් හිනා වෙවී තව තව ගංජා ගගහා ආතල් එකේ හිටියා. ඔන්න ඉතින් මාසයක් ගත උනාට පස්සේ පොලීසිය ආයෙත් දෙන්නව උසාවියට ගෙනාවා. අද නම් ඇම්ඩා ඉවරෙටම ඉවරයි කියලා හිතන් ලැම්ඩත් තමන් එක්ක ආපු 7 දෙනාව පෙන්නුවා. දැන් විනිශ්චයකාර වරයා කරුණු විමසනවා. ලැම්ඩාගෙන් මුලින්ම කරුණු විමසුවා.

‘ඔව් කියමු බලන්න තමුන් කී දෙනෙක්ව මත්කුඩු බීමෙන් මුදාගත්තද කියලා’. නඩුකාරතුමා ඇහුවා.
‘ස්වාමීනී මම මගේ යාළුවන් හත් දෙනෙක් කුඩු බීමෙන් ඉවත් කරගත්තා’. ලැම්ඩත් උත්තර දුන්නා.
‘කොහොමද ඒක කළේ’ විනිසුරුතුමා ඇහුවා.

‘හරි සරල ක්‍රමයකට ස්වාමීනි. මම කොළයක් අරගෙන ඇන්දා රවුම් දෙකක්. පළවෙනි රවුම ලොකුයි, දෙවැනි එක පොඩියි. O o මම මේ සහෝදර ශිෂ්‍යයන්ට, ඒ රවුම් දෙක පෙන්නලා කිව්වා, මල්ලි මේ බලන්න, මෙන්න කුඩු බීලා හිරේ යන්න කලින්, ඔයාලගේ මොළේ තරම තමයි, මේ ලොකු රවුමෙන් පෙන්නන්නේ. මේ පුංචි රවුමෙන් පෙන්නන්නේ, කුඩු බීලා අහුවෙලා, හිරේ ගිහින් එළියට එනකොට, ඔයාලගේ මොළේ තරම කියලා. මෙයාලා ඒක හොඳින් තේරුම් අරගෙන, කුඩු බීමෙන් ඉවත් වුණා.'
විනිසුරුතුමා බොහොම සතුටට පත්වුනා. ‘කෝ ඊළඟ එක්කෙනා’ කියලා එයාටත් කතා කළා.
ඔන්න එතකොටම ඇම්ඩත් එනවලු 200ක විතර හෙන සෙට් එකකුත් අරගෙන. නඩුකාරයත් full හොල්මන්.

‘ඔව්, මොකද මේ තමුන් මහා සෙනගක් අරන් ඇවිත් ඉන්නේ? උසාවිය රවට්ටන්නද හදන්නේ. මම දන්නවා කුඩු බොන අය එහෙම ලේසියෙන් එයින් අත්හරවන්න බැරි බව. බොරු කතා නොකියා, ඇත්ත කියනවා, තමුන් මොකද කලේ කියලා’. කිව්වා.
ඔන්න ඉතින්, අපේ ඇම්ඩත් කැරි හිනාවක් එහෙම දාලා කිව්වලු

‘ස්වාමීනි මම මුන්ට එන්න කිව්වේ නෑ මුන්ගේ කැමැත්තෙන්මයි මේ ආවේ. ලොකු වෙනසක් කලේ නෑ මාත් මූ වගේම කොළයක් අරගෙන, රවුම් දෙකක් ඇන්දා. පළවෙනි එක පොඩියි. දෙවැනි එක ලොකුයි. o O මම මගේ ඉතින් මුන්ට කිව්වා,

‘මල්ලිලා,මේ පොඩි රවුමෙන් පෙන්නන්නේ උඹලා, ගංජා ගහලා අහුවෙලා, හිරේ යන්න කළින්, උඹලාගේ පුකේ හිලේ සයිස් එක . මේ ලොකු රවුමෙන් පෙන්නන්නේ උඹලා ගංජා ගහලා හිරේ ඉදලා ආවට පස්සේ උඹලාගේ පුකේ හිලේ සයිස් එක' කියලා.